Stall Vall

måndag 19 december 2016

Helgens insats

Känner mig riktigt nöjd med helgens blandade insatser.

Fredag - gjorde saffransknäck och fick undan något städgrejs hemma som när det är gjort så är det klart, inte som tvätt eller disk som bara kommer tillbaka hela tiden. Feng shui-känslan total.

Lördag - värmde upp med en lillskogen-runda med och på Ice. Varje promenad så har jag fått sånt sug på att hoppa upp men eftersom jag inte haft hjälm på mig så har jag låtit bli (skiter blankt i att det förmodligen inte skulle hända nåt, jag värdesätter överlevnad/vill inte bli en grönsak och mest av allt att inte göra mina barn moderslös så hjälm på vid ridning always) men den här gången var jag förutseende och satte på mig den.
Hon var så pigg o glad och vi travade litegrann också, redig bushridning barbacka och med bara repgrimma, alla borde ha en liten ponny och koppla av med ibland. Totalt prestationslöst, bara vara osv bla bla bla.


Efter ponnyridningen var det dags för en träningsritt i Annelie rider för Musikhjälpens namn tillsammans med Karin, Frida och Nathalie.
I början av veckan såg det lovande ut med plusgrader ons-lör så chanserna såg goda ut att köra ca 27 km i lite högre tempo men åh nej, det drämde istället till med att bli så lite som -11 vissa dygn så även om det var nån plusgrad i lördags så var marken genomfrusen. Så vårt glada lilla gäng skrittade mest i 15 km men med en hel del klättring. Starlight och Sune var skitdryga och tyckte skritt var trååååkigt och hoppstudsade onödigt mycket, släkten är värst tydligen.  
100 kr var plus att klubben bidrog med 500 kr till insamlingen som slutade på runt 50 000kr. Applåder och visslingar till Annelie & Co och alla inblandade!

Kiss- och därmed fotopaus för yours truly.
Tycker Starlight ser oförtjänt ökig ut på bilden, hon är mkt snyggare än så.
Dagen var inte slut med detta, vi speedade upp julfixandet hemma och åkte och lämnade julklappar hos Andreas föräldrar inför lilljulen där i mellandagarna och så passade jag på att hälsa på min vän massagestolen <3
 
Och dagen var inte slut med det heller för efter det åkte jag och barnen och hängde med Linda och kusinerna, jag bokade in en spontanare liksom. Ett väldigt gott tecken på att jag börjar landa lite i livet. Ett tecken på att jag inte landat helt är att jag blev överdrivet frustrerad och slut av att en pizzakartongolycka gjorde att jag fick en halv kebabpizza upp o ner på golvet i bilen på vägen hem men hey, man kan känna sig harmoniskt men ändå ha humör faktiskt.

Söndag - Eftersom det inte blev nån riktig långtur på lördagen så skippade jag vilodag för Starlight på söndagen utan körde till ridhuset för ett dressyrpass. Ville kolla av så hon inte hade ont nånstans för så jäkla jobbig som hon var det lilla vi galopperade dagen innan så vet man aldrig om det var nån låsning nånstans. Men näerå, hon kändes så fin så och vi jobbade på bra med galoppen så enda låsningen hade varit i huvudet på henne. Kan det inte komma en massa snö snart så hon kan få galoppera ur sig på riktigt, tack.

Olivia kom på besök och borstade igenom och pysslade
med Ice. Fortfarande lite ont i handen sen avramlingen
så hon väntar lite till med att rida.
 


/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar