Stall Vall

torsdag 15 december 2016

Dressyr dressyr

Hoppelihej, t o m barnen tycker tiden går väldigt fort och fattar inte att det snart är jul. Lite oroväckande faktiskt, barn ska liiida av utråååkning i väntan på tomten. Damn you internet!
Kan inte leva med det, kan inte leva utan det.

Men men vi är inte där än så nu fokuserar vi på andra saker. Som dressyr t ex. I tisdags kväll åkte vi till ridhuset (alldeles för sent, vi började rida 21.55, jösses). Eftersom Starlight fått jobba en hel del senaste veckan blev det ett travpass med många övergångar trav-skritt, ställa inåt/utåt på volt, trava på liten volt. Hon blev riktigt fin av det jobbet så som belöning fick hon galoppera lite på slutet.

Nattugglorna
Igår skulle jag egentligen ut och äta middag med jobbet men en kollega blev sjuk så vi planerade om lite och jag valde att stanna hemma istället. Av en slump så kom jag över två biljetter till nya Star Wars-filmen som hade premiär igår så istället för hemmakväll så gick jag och Emil på bio. Himla mysigt att göra något bara vi, är inte så ofta.
 
Och så lite mer dressyr, imorse flexade jag tog stallet på fm. Hade en plan att fortsätta som i tisdags med övergångar och så men så fick jag feeling när jag ändå hade ridhuset för mig själv och passade på att rida igenom LB:1-programmet för första gången sen förra vintern. 2 ggr körde vi och andra gången blev bättre än första (duuh). Kan nog konstatera att vi tar vid där vi avslutade, varken bättre eller sämre. Jo, min sits är sämre för jag har inte jobbat så mkt med den i arbetstrav men överlag så kände jag igen mig. Får jag henne mindre spänd, mer lydig och lyckas hålla ihop energin och använda den på rätt sätt så kommer det bli toppen.
Det kommer krävas många ridhuspass till men med tanke på det kassa underlaget ute för tillfället så känns det som att det passar bra med extra många körningar dit närmsta veckorna.

Ulltäcket fr PS of Sweden som jag köpte på 60% rea passar perfekt.
/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar