Stall Vall

fredag 25 november 2016

Well done, G, well done

Jag var s å  t r ö t t när klockan ringde i torsdags morse. Var mörkt, kallt o halt och så regnade det is också, motivationen var verkligen på topp.
För att slippa gegga ner benen i hagen på Starlight o Ice innan motioneringen så lät jag dom äta lite frukost inne medan jag stallfixade och funderade på vad de skulle få göra idag.

För min del kunde de gärna fått gå i hagen och jag sova men nja, det passar inte in i planeringen.
Ice fick löshoppa över galoppbommar och litet plutthinder. Hon var totalt omotiverad och sprang bara iväg o käkade gräs vid staketkanterna när jag skulle värma upp henne. Till slut fick jag igång henne i lite oengagerad trav och sprang med henne över bommarna ett par gånger innan jag släppte lös henne.
Tog inte lång tid innan hon kom igång och när jag smackade på för att öka lite så for hon iväg och brallade som om hon ville peka finger åt mig. Sen galopperade hon runt och hoppade varv på varv på varv utan att jag knappt behövde lägga mig i. Hon kom liksom på att just det ja, det här är ju kul!

Efter det så tog jag tag i mig själv och red ut till sandgropen med S i isregnet. Blev en klätterrunda med galopp uppför backe x 2 och blev påmind om att om det finns en risk att jag ändrar plan under passet och tänker galoppera så är hackamore en halvbra idé. Hade mkt pigg häst i tyglarna.

Väldigt nöjd med min insats, träning som blir av trots noll ork är banne mig bösta träningen.


Har fått mig en ball arbetsstol på jobbet, en Office Ballz fr Götessons.
Fatta vilken bålstyrka jag kommer få nu.

I fredags kväll så körde vi lite födelsedagsfirande i förskott med min familj. Moussetårtan fr Ica Maxi var snyggare än den smakade, väldigt klen smak. Hembakade Leila-brownies är klart mer värda kalorierna.

/G



2 kommentarer:

  1. Instämmer helt! Ridning/träning trots noll ork får man banne mig extra plus för!! �������� Bra jobbat! �� /Ida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Lyckades inte lika bra med motivationen idag men hey, can't win them all :D

      /G

      Radera