Stall Vall

onsdag 16 november 2016

Tränat o tömkört

Sådärja, nu har vi tränat för en ny tränare, Susanne Åberg. Det kändes riktigt bra så det kommer vi fortsätta med varannan måndag är tanken. Vi har tidigare inte sett till att få till en regelbunden träningsrutin så bara den saken är ju bra. Mycket lättare när det är en spikad tid.
Starlight fick kämpa på men med många pauser så det jag upplevde henne som positiv och med glöd kvar även om hon var trött på slutet.

Jag har sen förra träningen jobbat på att hålla stöd på yttertygeln och leda framdelen till höger för att möta upp bakdelen som gärna velat glida åt höger, i båda varven.
Nu har hon hunnit ändra sig så fokus blev istället att ställa henne mer åt höger och hålla ut framdelen. Omtänk för mig men hon kändes jättefin då!

Efter galoppen blev hon som vanligt väldigt taggad och springig i traven så då fick vi gå in på liten volt och hitta ett lugn o kontakt vilket var precis vad jag själv trixade med i ridhuset sist när hon kändes så fin på slutet. Det kändes himla bra, att jag faktiskt på egen hand hittat lösning, fått resultat och nu också kvitto på att jag tänkt rätt. Inte så självklart som den amatör jag är.

Jag åkte från träningen glad över att fått ögon på oss igen och med en känsla av att faktiskt inte vara så tokig på detta med att rida min häst. Vi ska nog banne mig kunna klara 60%-gränsen i LB:1 nästa år.
Starlight var så mentalt trött så hon knappt orkade promenera in sig själv i transporten <3

 
Igår tömkörde jag henne över bommar som mjukstart (jag gillar annars att dressyra dagen efter träning) och hon såg fin ut. Lite korta steg i traven i början men när hon kommit igång så flöt hon på jättefint. Medan jag tömkörde så lekte Olivia och kompisen Emma med Ice för hand över bommar och mellan koner. Och så borstade dom henne lääänge <3




/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar