Stall Vall

söndag 20 november 2016

Tjejfest är bäst!

Pheuw, egentligen är jag jättetrött efter att ha lagt mig 4.20 i morse men har gått på adrenalin hela dagen efter gårdagens fest. Gjorde det enkelt för mig och körde en gammal hederlig tjejfest för att fira kommande 40-årsdagen, dels blir det betydligt färre gäster och så slipper det krånglas med barnvakt när inte båda föräldrarna är bjudna.
Stod och förberedde buffématen hela fredagskvällen samtidigt som jag avverkade 5 avsnitt av The Affair och sneglade nykärt på köksön som jag hämtat hem från lackeringsfirman tidigare i veckan.
Såå nöjd med den! Vi har ingen bänkskiva än men Andreas fick ett halleluja-moment och lyfte av dörren från vårt gamla hörnskåp och BAM, köksön blev funktionell.


 
Festen blev hur lyckad som helst, och efter min trötthet denna vecka var det som en C-vitaminspruta rätt in i hjärtat (förmodligen dödligt irl men man fattar) och är så glad över mina fina, roliga o härliga vänner. Och tack vare Karin så blev jag bara en timme sen med maten, något av ett rekord tror jag.
Förra festen slog jag motsatt rekord så det är ju ett framsteg.
När sista gästen Linda satt sig i en taxi hem så städade jag undan alla partyspår och somnade lycklig vid halv fem.
 
Om vi backar tillbaka till tidigare under dagen så var det egentligen tänkt att vi skulle åka och löshoppa Sune och Starlight men de hade glömt skriva upp oss på listan över anmälningar och eftersom de tidiga tiderna redan var satta, vi egentligen tyckte att det var helt ok att inte behöva åka iväg nånstans och det var mjukt i marken så påpekade vi inte detta för arrangörerna utan stack ut och galopptränade istället. Faktiskt första riktiga galoppträningen sen igångsättningen. Tidigare har jag bara jobbat med galoppen kortare sträckor men nu körde vi på överallt där det var lämpligt och Starlight kändes stark och fin och tyckte 17,4 km var alldeles för kort pass och försökte smygtrava hela vägen hem när vi skrittade av.
 
Lägg till bildtext
 
/G






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar