Stall Vall

tisdag 8 november 2016

Throwback tuesday

Idag dök nedan minnesbild upp på facebook:

Dressyrdebuten (och hittills enda dressyrtävlingen) i Åmål för ett år sen. Älskar bilden, Andreas, barnen och mamma var med och hon lyckades fånga oss i ett sånt rätt tillfälle. Det är vi <3

Vi skrapade ihop 54,64% och jag så nöjd så jag fick tårar i ögonen av lättnad, känslan var att det gått skitdåligt (med tanke på resultatet så kan ni tänka er villen låg ribba jag satt) och jag red fel en gång (galopperade för tidigt) för att jag var så nervös att vi inte skulle få till fattningen efter hörnet. 

Om någon som inte känner oss skulle få för sig att kolla vår sida på TDB och se att vi inte tävlat mer än för ett år sen och tittar på resultatet så skulle man kunna tro att jag deppat ihop, kastat dressyrkavajen och de fåniga knoppningssnoddarna i närmsta återvinning men så är det så klart inte. Vi fick bara ingen chans i år.

Men 2017, då jäklar ska vi rida ihop minst 60%. Vi har det i oss, det är jag övertygad om, ännu mer nu när Starlight visat sig kunna bete sig lite mer värdigt i ridhus också.
Vi behöver få till det där med träningar bara, det går sådär just nu men det vänder förhoppningsvis annars får vi klura på alternativ. 

Tills vidare kämpar vi på själva, idag var vi till ridhuset igen och jag travade utan stigbyglar för att hitta rytmen i arbetstrav. Inte lätt, lyckades bara med enstaka steg så det här får jag göra oftare. Hon släppte inte riktigt ner mig på ryggen, jag får väl förtjäna det mer genom att bli mer balanserad först tycker hon väl. Moment 22. Pigg var hon också, skulle behöva få springa av sig ordentligt ute men de blir vinterskodda först på fredag och så måste det isf komma mer snö om det ska finnas nåt vettigt att springa på.

Igår hann vi med en barbacka-klättertur och Ice fick en trampa runt i mossan-promenad men nu är det såpass mkt snö att det fastnar under hovarna.

Så himla himla fin.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar