Stall Vall

måndag 28 november 2016

Tandemträning

Ikväll har vi varit iväg o tränat Sune och Starlight för Susanne. Karin var supernöjd  med Sune, himla kul.
Jag var...hm...nöjd men med känslan av att jag var lite överallt i sadeln. Sämre kontroll på grejerna än sist. 
Men det roliga var att Susanne tyckte Starlight var klart mjukare från start idag och tyckte vi gjorde ett bra jobb så det känns bra men förvirrande när det blir sådär.

Efter snabbanalys så vet jag precis varför - jag har bara ridit ett dressyrpass sen förra träningen och det är alldeles för lite. Då blir för mycket av mitt fokus på att hamna rätt med sitsen under träningen istället för att r i d a. Att Starlight är mjukare däremot är ju fantastiskt kul, det kommer ju bl a av vårt galoppjobb och klättringspass, som vi pysslat med istället för dressyr. 
Dressyrar ju så klart även ute men för min sits skull så behöver vi fyra väggar.
Så läxan inför nästa gång är tätare dressyrpass inför träningarna så jag verkligen får valuta för pengarna :D

Träna är så kul!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar