Stall Vall

lördag 5 november 2016

Ridhus rockar

Min fina snälla och kapabla man tog på sig arbetsbyxorna direkt efter jobbet igår och bytte till vinterdäck på transporten så jag o Karin kunde åka till ridhuset och dressyra imorse. Nästan så jag blir tårögd för att det var så snällt, är inget en är sugen på att ta tag in en fredagseftermiddag medan det börjar mörkna. I love him <3

Älskar också min lilla isbjörn som nu bevisat att hon absolut blivit en coolare pistol. Visst, hon gick o drog sig undan sargen i början men hon var långt ifrån sådär spänd som hon varit därinne tidigare. Pigg som tusan men som även Karin konstaterade när hon tittade så är hon längre nu, inte sådär hopkrullad som hon har lätt för att bli. Och så underbart rolig att rida!
Duktig hest bajsade bara en gång, vanligtvis brukar hon gödsla halva ridhuset. 

Var väldigt skönt att vara inomhus och nu börjar det bli hårt underlag ute så det får bli ridhuskort framöver.




Svettig - kanske klippas lite snart.


Mycket vattendunkande nu, för Valls brunns skull hoppas jag på värsta regnvädret tills grundvattnet blir som folk igen. 

/G






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar