Stall Vall

måndag 21 november 2016

Nu säger jag det

Just nu är jag väldigt pepp alltså, nästan som jag inte vågar skriva det för då händer det väl nån skit MEN det var ju precis så jag inte skulle tänka utan bara rida på vågen och vara glad så länge det håller i sig!

Släppte ut hästarna i morse och tog en klätterrunda i sandgropen med Starlight och Ice med som handhäst. Känslan av att motionera båda samtidigt är GULD! Ice var bängligare idag, tydligen är landningsbanan vid flygplatsen (vi kallar den så för att inflygningssljusen är där men det är inte där planen landar utan längre bort) läskig så när vi skulle prova lite galopp så sprang hon framför och trängde sig och betedde sig. Störig. Vi travade istället och bara för att vara lite tvärtemot så travade hon jättefint och prydligt på (den av regnet supersviktiga sköna) grusvägen hem istället för att försöka vinna "sisten till stallet är en bajsig hästsvans-rejset). Otroligt sötpluttig men ibland dryg ponnytant <3

Och Starlight, STARLIGHT, hon är sååå tålmodig. Jag fattar ingenting. Hon verkar stå ut med det mesta när jag sitter på och först när jag går och håller båda så bossar hon med Ice. Lite sådär lagom.

Har inga bilder från stallet så det får bli en till på köksön som jag bara ÄLSKAR. Är just nu nykär i en möbel. Och i våra nya fönster. När golvet läggs (nästa vecka är det fördröjt till) och vi packat upp nya köksstolarna som står i en kartong sen i somras så kommer jag troligtvis tuppa av för att det blir för bra helt enkelt. Nyp mig i armen - älskar vårt hus!


/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar