Stall Vall

tisdag 29 november 2016

Hipp hipp hurra!

Grattis till mig att jag nästan lyckades skriva klart ett blogginlägg på rätt dag. Att hipp hipp hurra:a i efterhand känns ju rätt b men får väl bli så ändå. I söndags blev ju nämligen världens bästa Görel 40 år. Ingen ålder för en sån puma. Har ju fått fira henne på världens roligaste fest då jag visade min dolda talang på dansgolvet, kan väl ses som en fin gåva att få beskåda det. Men eftersom jag är en sån amazing vän så ska hon firas lite mer på fredag. Då blir det restaurang och musikal, ska bli fantastiskt roligt.

På hästfronten går det väl hyfsat bra med Sunes träning medan Zias är i princip obefintlig. Jag hinner inte och funderar fram och tillbaka hur jag ska göra, ska jag tävla eller inte, är det roligt med distans eller inte. Brukar bli så här för mig den här årstiden men i år är det värre än nånsin. På helgerna när man hinner rida i dagsljus känner jag att det nog ska gå med träningen ändå medan jag varje måndag känner att jag verkligen bara borde ha en häst. Och det borde jag verkligen. Men har ingen aning hur det skulle gå till. Hur skulle jag kunna sälja en av mina fina hästar? Borde, borde, borde. Vill inte, vill inte, vill inte. Klarar inte av det känslomässigt så därför gör jag lite olika planer som inte funkar så bra. Min senaste är att ställa av Zia ett tag, i alla fall under den här trötta, mörka perioden. Kändes bra först men nu känns det sådär. Saknar ju att rida henne.

Jag tjatar hål i huvudet på typ alla runt mig med mitt ständiga ältande. Känner mig som världens veligaste och jobbigaste. Var vuxen och ta ett beslut, hur svårt ska det va?! Skitsvårt uppenbarligen. Fast egentligen har jag ju tagit ett beslut redan och det är ju att inte sälja. Klarar inte det. Har dock ingen aning hur jag ska lösa träningen.

Jag vet i alla fall vad jag inte ska göra och det är att driva försäljningsstall. Skulle gå i konkurs direkt. Och ett tag fick jag för mig att jag kunde betäcka Zia och inte behålla fölet utan sälja. Bara att ställa in sig på att sälja, jo tjena Karin! Ibland är självkännedomen enormt dålig.

På torsdag börjar min nya jobbresa. Ska bli så roligt och spännande. I mitt jobb är det ju dock bra med självkännedom så vi får väl se hur det går.

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar