Stall Vall

torsdag 24 november 2016

Det är liksom redan torsdag

Nu går ögonen i kors, tur jag är stalledig idag. Stackars Andreas är sjuk och låg feberfrossig och hackade tänder inatt så sömnen har varit sådär.
Sitter på Emils kempoträning nu o passar på att blogga för goddamnit att det ska vara nåt hela tiden, både roligheter och vardagsgrejer.

I tisdags kom det först en lastbil med 4x2 pallar med toa-och hushållspapper som ska delas ut i Olivias handbollslag, sen var Emil hos tandläkaren och så passade jag på att skicka in barnen till frisören när vi ändå var i stan.
Olivia hade bestämt sig för rakat på ena sidan och Emil ville testa att bli korthårig.
Efter lite ånger så är han ok med frisyren nu, växer som ogräs på pöjken så om några månader kan det vara långt igen som tur är. Om han vill.
Fatta tajmingen från skolan som samma dag skickade mail om löss och att alla måste kammas. Att luskamma en långhårig Emil kräver valium till samtliga inblandade så yes, tack universum, nu ger du tillbaka! 




På kvällen tog jag ett dressyrpass på Starlight på ridbanan, tränade på samma grejer som när vi red för Susanne och det gick riktigt bra, hon känns så stark och med igen nu. På måndag är det träning igen, yay längtar. Sörmon ska ha pay n ride i slutet av januari så det är mitt mål just nu, LB:1 med mer än 55% som resultat.

Igår var jag, Karin, Linda & Elin på julshow på Nöjesfabriken. Hade fått fribiljetter till Johan & Björns genrep tack vare en kompis till syrran som är med i showen. Julbord ingick också, najs!
Fyra trötta morsor kunde lika gärna somnat efter maten men sen drog det igång. De är ju verkligen duktiga musiker alltså och jäklar vilken grym röst Tessan hade (for real, inte för att hon fixat fribiljetter!). Själva mellansnacket var rätt trött däremot och är inte riktigt min humor. De peakade med Smala Sussie om en säger (fantastiskt rolig film).

Imorrn ska jag vara ledig på fm och hinna med hästar och kast med gamla fönster för att sen fira kommande födelsedag med kollegor först och min familj på kvällen.

Ska bli smörgåstårta från Grön, med ostbågssmulor på. Succé eller sunkigt, det får vi se :S



/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar