Stall Vall

söndag 27 november 2016

Där satt den!

Har blivit så många olika firanden så känns som jag blev 40 för länge sen men nu är jag det faktiskt på riktigt.
Först körde ju jag och Andreas en gemensam fest i augusti men jag försökte smygrikta det mer åt A eftersom han redan fyllt och jag hade flera månader kvar. 
Sen körde jag en tjejfest förra lördagen, med en del som var med på första festen och så några till.
I fredags blev det fikafirande med jobbet och sen med min familj på kvällen och idag har jag blivit firad av Andreas o barnen plus mina syskon som emigrerat till Stockholm. Dessutom var kompisarna familjen Persson på samma hotell så blev lite frukostgrattis från dom också.
När vi kom hem från Stockholm så började Olivia baka pepparkakor medan A värmde glögg och vips så glömde man bort att ingen hunnit julpynta för det luktade jul i hela huset lagom tills Andreas föräldrar kom och så firade vi ännu mer <3

Nu är jag så trött och glad och varm (och trött på att höra mig själv tjata om allt detta 40-årande så det är tur det bara är ett firande kvar). 
Blir jul/födelsedagsfirande med jobbet om ett par veckor men annars är det tillbaka till vardagen nu.

Senaste dygnet har gått i racerfart med start av löshoppning av Starlight o Sune innan avfärd till Stockholm, lite shopping på mässan, hoppning och show, hotellfrukost, snabbdejt m syskon och poolbad för barnen.

Vi har lärt oss ett nytt trick - poppa pellets direkt i säcken. Såå smidigt.
Såg sen att det t o m stod på påsen. Hemmablinda.

Starlight var visserligen lite spänd men betydligt mindre mot hur hon tidigare varit. Sune var jätteduktig, hoppade fint och med mer flyt och mer avslappnat än mamma.


Vi åt kvällsmaten på våra platser o kollade när funktionärer byggde hinder.


21-åriga irländaren Bertram Allen vann första klassen och därmed en bil. Inte första gången och han skulle försöka sälja även denna haha. Inte en mediatränad ungdom direkt. #keepinitreal



Vinnaren i andra klassen var en italienare vars namn jag tyvärr glömt och inte orkar googla fram men damn hans häst var snabb, de var som ett kvicksilver på banan. Pampiga prisceremonier med fanfar av livgardet (?). Undrar om de även åker ut o trumpetar lite till distans-SM :D


Shoppade minimalt, är inte så kaxig med betalkortet med tanke på den massiva renovering vi grejar med hemma. Men är så glad över tävlingskavajen jag hittade för bara 699kr. Alldeles lagom pris för något som bara kommer användas några ggr på ett år.

Dab - något som tydligen slängs med mycket nu, som publik under Peder Fredricsons OS-hyllning så blev vi ombedda att göra detta samtidigt. Emil orkade inte lära mig ordentligt men nåt sånt här typ. Utmärkt sätt att vara med på kort utan att behöva titta in i kameran.

Lite The Shining-varning på vissa delar av det rätt gamla hotellet Scandic Star Sollentuna. Men bra frukost och nära till tunnelbanan.



Fått många fina blommor senaste veckan. Här är några.




Avslutade dagen med årliga adventstraditionen - Hipp Hipp och Kvarteret Skatan. Slutar aldrig vara roligt.


Tack för allt och gonatt <3

/G










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar