Stall Vall

tisdag 4 oktober 2016

Och där kom hösten

Frostade rutor och frusna fingrar. Och idag termoleggings och överdragsbrallor. Sånt är livet och älgflugorna dör nu iaf. Eller ja, blir inte lika aktiva iaf sa min pappa. Tydligen lever dom fram till november trots minusgrader.
Igår följde min kompis Maria med till stallet och red Ice tillsammans med mig och Starlight. Blev ett varv i och runt sandgropen och alla var glada o nöjda. Höll på att springa på en älg så Starlight var nära att göra i brallan och sen var hon en meter ovanför backen ett tag. Men det gick över.

Dryyygt å vänta på att imman ska försvinna.
 
Maria är bara lite längre än Olivia så hon är en perfekt vuxenmatchning till Ajsing.
Idag skyndade jag och Olivia till stallet för att hinna rida på ridbanan medan det var dagsljus. Hann precis klart innan det blev för mörkt. Vi körde cavaletti och jag tömkörde Starlight för maximal frihet och utdelning. She loves att trava över bommar, lyfter på benen och svävar över <3

Nu är det bara onsdag kvar sen åker vi till Husaby, längtar som en tok och hoppas allt ser bra ut för båda skimlarna. Kommer bli såå besviken om vi behöver backa eller stå stilla nu.

Gonatt!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar