Stall Vall

lördag 22 oktober 2016

Kallt KM

Snö sörrni, SNÖ!! Det fick vi rida i idag.
Rullade mot Karlskoga i blåsigt men klart väder och tänkte i bilen att åh, vilket gött väder vi får rida i men oj vad fel jag fick. När jag närmade mig så började det regna och på plats i Kedjeåsen så snöade det vassa elaka snöflingor i 2-gradig kyla. Mysigt.

Men det var kul att komma ut på första träningsritten sen mars. Starlight var taggad och sprättig men ändå något mer sansad än hon varit tidigare. Det var en del hårda och steniga vägar i början och vi var verkligen inte överens om gångarten så det bästa som gick att få till var symaskinstrav. Jag hade föredragit skritt med långa kliv.

Hade satt ett uppskattat tempo på 8km/h och det gick helt åt skogen det, blev nåt med 10 så mkt snabbare än jag tänkt mig men det är skitsamma för det knasiga är att jag var helt övertygad om att vi red långsammare än 8. Antingen är det fel på endomondo eller min tidsuppfattning för om jag jämför med när jag kör galopprundan hemma m endomondo på så anser jag att det gick om inte ungefär lika så isf lite långsammare igår. Tydligen tar man sig fortare framåt av att trava på stället än det känns.

När vi kom i mål så var det så lyxigt så S fick komma in i en gästbox medan det var fika och prisutdelning.


Kom på sen när jag mockade ur transporten på hemmaplan att jag åkte därifrån utan att mocka efter oss, kul gäster liksom. Får skylla på kylan, man blir disträ av att vara blöt ända in till skelettet. 

Det var himla skoj att åka iväg och rida på bortaplan med S igen, istället för tripp till veterinär och Carro & Nerikes Distansklubb var så gästvänliga.
Missade dessvärre vårt eget KM som blev lagt på samma dag men det var för sent, hade redan anmält mig till Nerikes.

Men vi har ju hela vintercupen på oss!

/G 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar