Stall Vall

tisdag 18 oktober 2016

Checkup och ändring

Nu har ET-Cilla kollat på Starlight igen och det har inte dykt upp några nya grejer så igångsättningen kan jogga på framåt. Och galoppera på framåt också, det är bra om hon stärker magmusklerna och trampar under sig så hon blir rörligare i ryggen och släpper spänningar där. Goda nyheter alltså :D

Däremot har jag beslutat att inte starta på Pålsboda. Tanken var ju att jag o Karin skulle rida lugnt o stilla ihop men Sune har gjort sig något, förhoppningsvis bara tillfälligt muskulärt, så han kommer inte starta och då känns det som det kvittar. Risken att hon blir studsig och för tävlingsglad tänker jag blir större om hon är själv och jag är inte intresserad av att chansa och hoppas på att det går bra.

Jag får träningstävla i helgen istället t ex och snart kommer tävlingsterminen ut så man kan börja planera inför våren.

Olivia var med i stallet och bestämde sig för att hon inte ville rida utan springa på ridbanan med Ice istället, över bommar och grejs så det blev lite agility. Lagom ambitioner på den där ungen <3


Bäst idag - komma hem fr stallet till Andreas färdiglagade Spagetti Carbonara.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar