Stall Vall

söndag 18 september 2016

Bra träning

Träningen igår gick riktigt riktigt bra. Men först skrämde Ice mig genom att inte se helt ren ut i högervarvet, även efter uppvärmning. Det var bättre men inte bra men tack o lov försvann det efter att de galopperat så en kroppslig genomkörare var välbehövlig. Jag hann inte se slutet för det var dags att ta in och göra iordning Starlight men hon varit riktigt fin på slutet sades det.
Hon ska få komma ut o klättra lite mer framöver. Och hon går dessutom tillsammans med Sune i stora hagen nu och kan röra på sig mycket mer så det kommer hjälpa till att hålla igång den 22-åriga ponnytantkroppen. Damn it att Matilda flyttade till Säffle, är inte helt lätt att hålla igång 2-3 hästar.

Starlight fick skritta fram en lång stund innan hon fick börja trava och det var bra, traven var alertare redan från start (fast hon vägrade börja trava först, för ovanlighetens skull, what up liksom??) och sen var hon en pärla hela träningen. Inga konstigheter, vi jobbade på samma sätt med rakriktningen som tidigare så det var inte nyuppkomna efter-vilan-problem som uppstått. Enda skillnaden var hennes temperament som var så lugnt, sansat och otjafsigt så jag tror t o m Anna var imponerad.
Vanligtvis brukar träningarna börja med att få S att slappna och inte spänna sig genom att knyta ihop sig men det var inga problem igår. Hon skrittade med kortare steg i början men det släppte hon snabbt och jobbade på istället. Så mentalt sätt är vi bättre än före skadan, gissa hur nyfiken jag är på hur vi kommer att ha det när musklerna är tillbaka fullt ut igen också :D

Stretchning efter träningen.
Efter att all motion skett på ridbanan i veckan så kom vi äntligen ut på en timmes tömkörning med klättring i sandgropen idag. Var älgflugor här o var på vägen dit men tror inte jag fick med någon hem.

Undrar om jag kommer ta mig för att tvätta henne
nåt i år.
 
Älgflugefri frisyr - fläta

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar