Stall Vall

söndag 25 september 2016

Tigern är tillbaka!

Oh my, vilken underbar häst jag har.
Karin och jag tog en tur runt galoppvägen idag, i skritt och trav. Vi mötte upp Linda och Flash och skrittade tillsammans en sväng mitt på rundan och det gjorde Starlight väldigt frustrerad.
Hallååå, vi brukar galoppera här!! När vi vinkat hejdå till Linda och kommit vidare till första bästa travdel så var Starlight en meter över backen med spetsade öron och schwung i hela kroppen.
Såå laddad men ändå sitt nya stabila jag. Stark!

Rundan blev 14,5 km och det fanns mycket energi kvar när vi promenerade hemåt sista biten. Den 6:e oktober följer vi med Karin till Husaby för Zias återbesök, då ska Torunn böja igenom Starlight så jag vet att hon är fit for fight.

Under ridturen fick vi lite hybris över att Starlight såg ut och kändes så fin så vi kom fram till att vi ville rida tillsammans på årets sista tävling, en CR i Pålsboda 5/11.
Blir Sunes debut, mor och son får valla runt varann i lugnt joggingtempo i 42 km. Jag är nog mest orolig för pulsandet. Sune kan gnägga så trumhinnorna sprängs och vem vet hur mkt modersinstinkt som kommer kicka in hos Starlight bland en massa andra hästar. Nu när jag tänker efter så borde vi nog träna på att åka iväg med dom där två några ggr innan Pålsboda.

Anmälan till Pålsboda öppnade idag kl 19 och har begränsat antal starter. Tyckte jag hade all tid i världen när jag åkte med barnen in till museiparken för veckans Pokemon-jakt men det blev lite bråttom när maten dröjde på Burger King och vi skulle släppa av kusinen Axel på vägen.
18.59 stannade jag på en avtagsväg, uppdaterade anmälningssidan på telefonen 19.00 och BOOM, anmälda!
Hade licensen kvar sen jag fick avanmäla mig fr Simlångritten i våras, lucky me. 19 av 25 platser är redan anmälda och först av alla att anmäla var jag och Starlight. Får gåshud och blir tårögd bara av att titta på det.


Nu väntar ca 1,5 månad av oro och funderingar men skulle något inte kännas bra så får jag helt enkelt avanmäla. Hm, vart köper man bubbelplast billigast?

På träningsritt en vecka innan sparkskadan.
Vi red ca 57 km och hon var totalt odräglig i pauserna för hon hade
så mycket energi <3

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar