Stall Vall

onsdag 21 september 2016

Energi!!

Hoppar in här och skriver för er närmast sörjande som läser (vi har ingen aning om hur många ni är, men minst 3-4 iaf och that's good enough så PUSS på er) så det inte står helt still hela veckan. En måste känna sig kreativ för att skriva och den delen av hjärnan har varit rätt avstängd hos mig ett tag nu men anar en känsla av att det börjar komma tillbaka lite.

(Om man gillar hästbloggar och folk som kan skriva både kreativt, roligt och intressant så rekommenderar jag den här bloggen: http://nouw.com/carolinesh%C3%A4stdr%C3%B6m
Min absoluta favorit!)

Jag har sån lust och energi med hästarna nu så det enda som håller mig tillbaka är brist på tid. Har precis anmält mig och Starlight (och ev Ice) till Nerikes KM i Karlskoga 22/10. Vi är utom tävlan eftersom det inte är vår klubb så det är bara för att få komma ut och göra nåt på annan ort. Lufta oss.

Och så har Sune och jag en pay and jump på Mårgårds framför oss 2/10. Det kan gå hur som helst men vi ska bara ha kravlöst kul.

Madde masserade min pälsklingar igår och hon var nöjd med båda, ingen behövde nåt värre än skön må-gott-knådning och Ice var hur nöjd som helst med sin behandling. Inte samma ponny som för ett halvår sen som var arg arg och ville inte få ryggen/rumpan knådad och nu var det ändå ett par månader sen hon masserades sist. Hon mår fiiiint.


Starlight fick ett pass på ridbanan igår och jag avslutade med lång avskrittning och övning på att styra med bara sätet. Svårt men kul och skritt var inte långtråkigt plötsligt.

Min sits är inte vacker här och Starlight har sitt arga fokusfejs men det finns iaf rörelse i den boxvilade raringen. Bilden är fr ett annat pass, när Linda var med och testfotade oss med sin nya kamera. Ska lägga upp fler bilder i separat inlägg.

/G 


2 kommentarer:

  1. Men du, vad glad jag blir! Och vad gullig du är! Nu måste jag hitta på något underfundigt att skriva ;) Åker ut till djuret i eftermiddag och ser om hon har några roliga upptåg att bjuda på. Önskar en riktigt trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känn ingen press o ligg för all del INTE sömnlös nu :S :D

      Ha en finfin helg du med!
      /G

      Radera