Stall Vall

lördag 10 september 2016

Det rullar på

Jätteoinspirerat inlägg kommer här. Mest dagboksinfo för att själv komma ihåg vad vi pysslar med.
Jag var i Tranås och jobbade mån-ons så måndag morgon innan jobbet tog jag ett lätt dressyrpass på Starlight. Vi skrittar och joggar på och drömmer oss bort till galoppjobbet som vi får börja med efter oktober. Men skritt är verkligen något vi måste jobba på på ridbanan så fan om inte en spricka i benet inte fört något gott med sig trots allt. Vi lär oss tålamod den hårda vägen.

Hon fortsätter vara en cool pistol och det blir intressant att se om det blir förändring nu när hon får lite mer grovfoder.
Än så länge kan vi trava snett igenom ända fram till bokstäverna utan att hon försöker smita undan.

Ice börjar likna en gosig grisslybjörn och det är ju mysigt och så men stackaren svettas ju ihjäl vid minsta ansträngning så projekt nästan helklippning är igång.
Halspälsen rök först.


Igår tog vi en skritt- och travrunda på 1,5 h och bortsett från äckliga älgflugor och att Ice från ingenstans bockade av Olivia när vi skrittade av på åkervägen så var det en skön tur. 
Jag fångade in Ice som kom joggande mit mig och S och medan jag försökte få koll på hur det gick med Olivia så piskade Starlight till mig i ansiktet med svansen. 
- Starlight, ditt %}##{%# ägg, skrek jag åt henne. 
Inte så himla moget, jag vet, men det gjorde svinont, jag ville prata m Olivia och jag var hungrig. Bad kombo. 
Det gick bra med Oli iaf, hon hoppade upp direkt igen trots att hon blivit lite rädd. Bakom spektaklet gick Karin o Sune och undrade vad vi höll på med.

Idag gjorde vi nåt helt annat, fuxarna fick markarbeta över travbommar och litet krysshinder och Starlight dressyrades.
Sune är sån pärla att rida, vi spånar på att jag ska starta en pay and jump på honom 2/10. Bebishöjd 40 cm typ.
Båda hade klonkande skor så vi gjorde inget mer avancerat, imorgon skos de om så det blir ordning o reda. Sen ska jag nog hoppa Sune "på riktigt".  


Karin fotade oss, åh vad jag gillar halsen här. Linda B var med och fotade oss med sina nya kamera också, ska bli såå kul att se bilderna sen.

Avslutade kvällen med att äntligen göra ett storkok gulaschsoppa. 7 liter blev der, många lunchlådor! 


Gonatt :)

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar