Stall Vall

söndag 21 augusti 2016

Två vändor

Ett av mina motton/livsråd är "finns det inte i kalendern så existerar det inte". Några andra favoriter är "if you want something done, ask a busy person" men för hälsans skull så säger jag det inte högt längre och nya favoriten, efter att ha läst komediförfattaren och showrunnern Mindy Kalings självbiografier, "Work hard, know your stuff, show your stuff". Briljant! Komediserien The Mindy Project är min drog denna sommar.

Anyways, det där med kalendern då. Om man har saker i kalendern som påminner om nåt man ska göra så minskar risken att glömma, obviously. Problemet är om man alltid har något som man påminns om, då är det som att flagga för många mail i inboxen, till slut ser man inte skogen för alla träd.
Så i fredags, medan vi glatt stod i köket och testade göra clubsandwich á la Scandic Visby, så plingar telefonen till, igen, och jag blir påmind om att jag och Olivia skulle vara på medlemsfest med Värmlands Distans typ NU. Va?? Är det idag? Baaajs!
Vi ville ju verkligen gå på den, anmälde oss direkt mailet kom liksom. Är ju en sak om man inser att man inte har tid och måste avboka men att helt glömma bort för att man inte läst påminnelserna i mobilen, surt. Antagligen blev det så för att jag behövde vara hemma, var ju bortrest tors-sön förra veckan och söndagen vart ju ett kapitel för sig när jag inte vaknade förrän 11.40 så hela dan försvann. Har varit tidsstressad hela veckan så hjärnan tog väl ett beslut åt mig att stänga av o glömma. Inte min stil dock, anmäla sig till nåt och sen inte dyka upp. Fick tag i en klubbkompis som fick be om ursäkt åt mig. Clubsandwicharna blev fantastiskt goda i alla fall!

Lördag morgon morgonfodrade Olivia och jag hästarna och tog sedan en 1,5-timmestur på fuxarna.  Sist jag red Sune ute var flera veckor sen och då var han snubblig och drällig, såsom han varit ett tag (växer) och som vi tog tag i på Anna-träningen sist. Och my god vilken skillnad det var igår, han kändes myyycket stabilare och totalt snubblade han bara 1 gång fram och 2 ggr med bakdelen. Älskar framsteg!
Däremot var han rätt tittig men tusen gånger hellre det än att oroa sig för att vi ska stå på huvudet.
Tantfjanten Ice var pigg så vi testade bara en liten galopp, hon blev lite för mkt för Olivia och körde med sitt gapa-och-spring-trick. Hon skenar inte iväg men blir för jobbig att hålla i, så de får galoppera igång sig på ridbanan istället. Måste ju hitta varann igen, de där två.
 
Vackert dimmigt ute.
Använde för första gången fotofilter på Instagram,
filtret visade verkligheten bättre än originalbilden så kändes inte så fuskigt.
 
Efter ridturen så åkte vi hem och åt frukost, pruttade runt lite hemma och sen åkte vi tillbaka till stallet, den här gången med Olivias två kompisar. De skulle leka i lillskogen och jag tömköra Starlight. Det här med att jogga igång Starlight för hand funkar riktigt bra, hon blir inte alls sådär studsande jobbig av travintervallerna som när jag rider. När jag satte igång henne efter kotledsinflammationen förra året så fick travintervallerna bytas ut mot 1-2 lite längre travsträckor istället för hon blir så uppeldad av att vara av-o-på. Men vid tömkörningen funkar det som sagt bra. Hon är förvånansvärt cool när det gäller annat också, finns stockar och lite WE-hinder som t ex en bro vid sandgropen och hon trampar över dom utan att hetsa upp sig.
 
Övertrampet från bakbenen börjar förbättras redan så ryggen har börjat gunga igång tack o lov, ska bli väldigt spännande att se var ET:n säger på onsdag. Kan se hur bra eller dåligt ut som helst, jag är nog förberedd på vad som helst.

Fanny, Emma och Oli ser till så Starlight får i sig gräs innan tömkörningen.
Karin och jag chattade med Matilda häromdagen, hon är saknad på Vall, fasen att hon har flyttat.
Jäkla unge <3
 
/G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar