Stall Vall

måndag 15 augusti 2016

Mycket motion

Kalendern i stallet börjas fyllas med saker hästarna gjort och det är så skönt att se, för ett tag sen var den nästan tom.

Starlight tömkördes i skogen medan Olivia red med på Ice, 50 min skritt med travintervaller. Superbra förutom att jag höll på att tappa brallorna varje gång jag sprang, ridtajtsen sitter inte så tajt i midjan, skönt när man rider men oskönt när man göra annat.

Jag ska börja klättra lite försiktigt i sandgropen med Starlight, hennes övertramp i skritten är nästan obefintligt, tripp tripp tripp, så jag måste få henne att arbeta lågintensivt genom hela kroppen. Och så ska ET:n få titta på henne nu när hon börjat komma igång. Kan tänka mig att det kan behövas lite hjälp att lossa här o var i kroppen. Sen ska hon få trampa off road ute i skogen en massa, varvat med travintervaller. I september kan jag nog sen sitta upp med gott samvete.
Pluttan, hon fick beta liten stund innan vi gick ut, betydligt trevligare att motionera när man slipper djupdykningarna.

Nästa häst på tur var Sune, ridbaneridning, långsamt, hitta takt och träna galoppfattningar. Långsamt var lättare idag, galoppfattningar svårare. Can't win them all. Minns vad jag kämpade med galoppfattningarna med Starlight i början och sen var det som att vi aldrig haft strul med dom så jag är hoppfull och tragglar på.


Fin är han, trots sin just nu väldigt höga rumpa som motarbetar oss en del.

/G





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar