Stall Vall

tisdag 30 augusti 2016

Gallor

Blir inget lag-SM för mig och Zia. Blir att åka till Husaby istället. ET-Cecilia var här i veckan och tyckte att Zia reagerar på vänster framkota. Fan fan fan. Det var den kotan vi behandlade för typ ett år sedan. Tusen tankar snurrar i huvudet. En massa planer som jag gör om hela tiden. Jag måste lära mig att lugna ner mig och inte måla fan på väggen. Först kolla henne, ta en diskussion med Torunn och sedan göra en plan.

Zia är inte halt och har fram tills några veckor sedan känts superfin. Men nu har hon känts konstig i dressyren några veckor vilket jag tänkt först berodde på att jag var helt sned i mitt bäcken och att hon börjar sätta vinterpäls. Men Cecilia bekräftade det jag nog känt på mig ändå, att hon inte är okej. Zia har haft gallor fram som kommit och gått men jag har inte kunnat se nåt mönster. Förra gången vi upptäckte kotledsinflammationen hade hon en galla som inte försvann. Men det var bara på vänster fram. Och den försvann sen men är nu tillbaks vissa dagar, andra inte. Och på båda fram som sagt. Jag blir inte riktigt klok.

Sune fick tummen upp av Cecilia. Hon konstaterade att han är väldigt mjuk och bebis i kroppen, han behöver stärkas. Så vi tränar på med mycket dressyr och tömkörning.


/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar