Stall Vall

torsdag 25 augusti 2016

Bättre o bättre

Tjohoo, yaaay osv osv. Idag har ET-Cilla kollat på Starlight, första ET-kollen sen innan skadan och hon har tagit boxvilan bra trots allt.
Spänd på diagonalen höger bak-vänster fram, vänster nacke och ländryggen men det är inte så konstigt med tanke på omständigheterna och fram tills nästa genomgång i oktober så ska Madde få massera henne med jämna mellanrum. Inget poffande i knäna fram vilket ju är förvånansvärt, hon lär ju ändå avlastat en del där när hon hade som ondast.

Jag är i alla fall toknöjd, vilken prakthäst jag har <3

Så jädra snygg häst jag har <3 Nu ska hon bara bli stark också (smart är hon redan).

Olivia red Ice på ridbanan, trav, upphöjda bommar och lite galopp. Såg avspänt och harmoniskt ut så nu är jag ännu mer övertygad om att vilan verkar utvecklat dom. Ska boka in Anna-träning för dom snart.

Skolan började idag och medan jag stod på kullen och lyssnade på invigningen så kom ett mail om att klassfotbollen börjar IMORRN, det hade visst inte gått ut nån påminnelse. Jomen hej å hå, rätt in i paniken bara, ingen idé att ha nån koll på läget. Tuuut tuuut nu kör vi, heja läsåret 2016/2017. Pust.

Olivia kör sista året på Stodeneskolan och Emil har hoppat upp till mellanstadiet. Blir bra att 40-årsfest för oss på lördag, 'cause we are effing OLD.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar