Stall Vall

söndag 17 juli 2016

Vikarierande drömhäst

Alltså Zia, vilken pärla!
I fredags morse så körde hon och jag två varv runt galoppvägen och hon var fantastisk. Kände mig lite småfebrig och med halsont och inte så värst i form men inte tillräckligt krasslig för att skippa heller. Hade lite tidsnöd också och var nog rätt inställd på att det nog bara fick bli ett varv.
Den största skillnaden mot Starlight är att Zia är mer stabil och matar på, istället för en massa tjoho och explosioner, men hon är också starkare och inte alls lika känslig och lätt att ha i handen. Det kan bli lite jobbigt om man själv inte är på topp i orken. Men i fredags var hon såå mkt lättare, vi kom riktigt bra överens om tempot och hon även om hon var pigg och framåt så var hon lyhörd och försökte inte bara köra på efter eget huvud.
Så det blev två varv ändå, ett kändes alldeles för lite, hon o Karin ska ju tävla T80 nästa helg.
22 km och ca 11 km/h och jepp, jag har träningsvärk (och ff ont i halsen så rätt synd om mig faktiskt).

 
Zia är lite av en stönPONNY som blåser upp magen så det inte
går att dra åt sadelgjorden ordentligt och lämnar stallplanen
moootvilligt när ingen kompis ska med. Sen blire fart.
 
Efter morgonpasset så satte jag på sirenen, åkte hem o kastade mig in i duschen, kastade in barn och picknickgrejer i bilen och åkte tillbaka till stallet igen. Jag har varit stallvakt när Karin & Co varit bortresta och runt lunch så lånade jag deras altan o trädgård för fika med några släktingar fr USA.
Vi hade världens tur med vädret, soligt och varmt så vi babblade några timmar och när de åkt tillbaka till sin stuga så bytte jag sandalerna till gamla stallskor och mockade.
 
Fancy!
/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar