Stall Vall

fredag 8 juli 2016

Semester! (typ)

Det är väldigt inaktivt här men inte irl. Går lite hand i hand det. Jag har ridit lite, bl a en dressyrlektion på Zia för några veckor sen (ridning är svårt konstaterade jag), kört en galopptur på Zia och igår skrittade jag o Karin ut på hennes hästar. Första gemensamma turen sen april.
Vilket jevvla år detta varit, på hästfronten. 
Idag är sista riktiga jobbdagen, sen blire semester i fyra veckor. Minus några timmar här o där som behöver läggas. Men behöver inte iaf inte gå upp o göra mig representabel för kontoret.

Semestern ska spenderas på Liseberg, Gotland, stallet och hemma. Ska försöka lista ut hur jag får dagarna att gå riktigt låååångsamt.

Min syster och Jack har varit hos oss senaste veckan så barnen har hur kul som helst medan jag och Andreas jobbat.

Andreas ja, han har fyllt 40 år. Min fina roliga fantastiska livspartner har bytt förstasiffra. As will I i november.  Äldre, visare och snyggare (det hänger ihop med visare). 
Emil snickrade ihop ett Minecraft-kort.


<3

Starlight är så duktig men redigt trött på boxvilan nu, det är ett dynamitpaket man tar ut o betar nu. Hon hoppar jämfota med bakbenen och är otroligt på tårna.
Och faktiskt så ser hon inte alldeles för hemsk ut i kroppen.



Ice får gå i vindskyddshagen några timmar om dan, beta lite magert gräs o ha det gött. Igår hade hon motionerat sig själv genom att galoppera runt vindskyddet några varv. Sötnos, jag ska börja jogga med henne snart tänkte jag. Slipper man kanske bromsj-larna i skogen.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar