Stall Vall

fredag 29 juli 2016

4 månader - äntligen!

Egentligen skulle jag boka röntgentid nästa vecka med Sven, som varit ute hos oss o röntgat tidigare, men Karin var så nyfiken (jag med, obviously) och frågade om jag ändå inte skulle kolla om Värmlands Hästsjukhus hade en tid. Jomen vad fasen, jag gör det. Och hade sån jäkla tur så vi fick en igår kväll, samma dag jag ringde.

Så premiärturen i släpet, som var halvläskigt att gå in, blev till Färjestad. Nu har stjärnan invigt det :)

Till att börja med fick hon skritta bortåt i springgången och sen trava några meter. Konstaterad ohalt och veterinären tyckte hon så jämn ut över korset (puh, lite funderingar finns ju på hur hennes gamla skada på SI-leden tagit boxvilan).
Sen lite lugnande och röntgen. Det finns en liten skugga kvar men annars ser det jättefint ut och inga benflisor på avvägar.

Hon är läkt till 90% och är beordrad egen utökad sjukhage och skritt/tömkörning i en månad. 
Efter det utökar vi hagen ytterligare och jag får börja rida lättare dressyr, även på böjda spår. Perfekt att träna mycket skritt, det behöver vi.
Efter 2 månader utökas belastningen och efter 4 månader ska hon vara fullt ridbar.
 

Känslan att få se henne gå lös i sin lilla gräshage var nästan overklig och imorse fick jag nedan bild av Karin med texten Underbart att få släppa ut henne!



Vi är helt overkligt glada på Vall nu.
Äntligen!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar