Stall Vall

söndag 12 juni 2016

The show must go on

Och med show menar jag mocka, fixa höpåsar m m. Vid den här årstiden brukar hästarna gå på bete och stallfixet vara minimalt men i år är det höpåsar höpåsar höpåsar och mockning av både boxar o hagar och påfyllning av vatten lite här o var istället för på bara ett ställe. Ger bra styrketräning men hade gladeligen tränat hästar istället.

Nu hoppas jag istället på gemensam igångsättning av Starlight o Ice i augusti. Blir många promenader och tömkörningar i skogen.
Längtar tills vi får springkolla Starlight, hon rör sig som vanligt smidigt men kan vara nåt helt annat i traven hennes gamla rörelsestörning kanske är tillbaka nu när hon inte underhållit musklerna.

Metacam är som godis för vissa.
 
Vi vill vara med vår ledare!


Förlåt att jag sparkade dig, mamma.


Nu äre snart bara de växter som hästar inte äter kvar i kanterna.
Effektiva klippare.
 
Otroligt dåligt ljus när jag tog kort via Messenger.
Jag har så lätt för att bli hemmablind, när jag äntligen tog tag i putsning av alla lädergrejer så insåg jag att min sadel också går att fästa stiglädren INNANFÖR kåpan så man slipper skav, precis som Karin har. Har inte ens tänkt på att kolla det. De skaver inte men däremot brukar flärpen släppa ur hållaren och störa i galoppen. Det kommer jag förhoppningsvis slippa, om hundra år när jag får galoppera i den igen. Världens skönaste (och minst omhändertagna) sadel.

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar