Stall Vall

söndag 5 juni 2016

Sociala hästar

Zia har blivit värsta gosemyspyshästen sen hon fick börja gå själv i hagen pga alla skadade kompisar.

Hon är med lite överallt i bakgrunden liksom.




Hon var bokstavligen in my face ett tag :D


Every step you take, every move you make...

Ice är fortsatt bättre och ömmar betydligt mindre så nu börjar det ju kännas riktigt hoppfullt igen. Förbättringen började redan i torsdags innan nya medicinkuren och i samband med att vi gått över helt till hö så nu är jag väldigt inne på om det är den förändringen som varit betydande. Skulle förklara varför hon inte blivit helt oöm på så lång tid.

In other Ice-news, hon och jag hade ett riktigt moment igår när jag tog in henne för borstning. Hon la upp huvudet på min axel och stod och blåste varmluft i ansiktet på mig. Jag kunde helt avkopplat pussa och gosa med hennes mule och vi stod så en lång stund. Har jag aldrig kunnat förut, hon har snappat som en kobra och visat tydligt ogillande.
En fantastisk känsla och all ära går till Madde som hittat hennes rätta jag under alla lager av missnöjd ponny. 
Det fina med detta är att jag märker så snabbt nu när det är något som inte är bra med henne, förut var det mer eller mindre sur Ice, nu är skillnaden glasklar.


Starlights nya roll - kantklippare. Vid sjuksskrivning är det faktiskt arbetsgivarens ansvar att hitta nya arbetsuppgifter åt den anställde.

/G




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar