Stall Vall

tisdag 28 juni 2016

Bästa träningen ever

I söndags åkte jag, Görel och Zia till Anna för en dressyrlektion. Görel var med som sällskap och filmare och hon hjälpte mig så snällt att värma upp Zia dagen innan med ett galoppass. Det visade sig vara ett mycket bra upplägg då Zia var ovanligt lugn och vi gjorde vårt bästa dressyrpass någonsin. Hon var så fin att jag fick gåshud när jag red, den känslan är helt fantastisk och helt oslagbar.

Vi tränar på med hjälp av Görel, planen är att rida Laxåritten men jag har inte bestämt mig för om det blir 50 eller 80 km. Det beror på min ork. Men mest av allt tränar jag på att hitta glädjen i ridningen igen. Den liksom försvann nånstans på vägen och nu när jag varit sjukskriven och haft en massa tid att tänka så inser jag att jag tränat bort glädjen. Hetsen över att få ihop träningen och jakten på träningstimmar har dödat lusten och glädjen. Helt sjukt och där vill jag bara inte hamna igen. Det ska ju vara roligt att rida, annars kan det faktiskt va.



Sune friskförklarades förra veckan på Husaby och idag satt jag på honom för första gången sedan april. Sune bjöd på hela sitt register av sinnesstämningar, han är sig lik. Jag tror faktiskt att det är bra att det inte blir någon tävlingssäsong för hans del i år. Han är inte redo, alldeles för gänglig och obalanserad fortfarande. Han behöver stärkas ännu mer innan vi ger oss ut på tävlingsbanorna. En del hästar tar det ju längre tid för och jag har insett nu att Sune är en av dom.

Till helgen anordnas SM i Kristinehamn och det ska bli spännande att se vem som kniper segern.

/ Karin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar