Stall Vall

tisdag 7 juni 2016

10 veckor

Okej, 10 veckor igår men då var jag stalledig och idag hände det nåt att skriva om också. Nu är hon nämligen omröntgad! Jag släppte morgonfodrade och stallfixade fram tills veterinären skulle komma, han var lite sen så sista minuterna sniglade sig tiden fram. Fick stå och bli puffad på av Starlight och ta selfies under tiden.


Den här gången hade jag full koll på vad Sven behövde så höbordet och provisoriska stallgången rensad, bara för honom att koppla in sina grejer, efter att han gett Starlight en dos lugnande.
 

Resultatet var ungefär vad jag hoppats på, läkningen var klart bättre, ingen benflisa på vift vad man kunde se och det är absolut på väg åt rätt håll även om hon inte är färdigläkt än.
Så - ingen lina (så klart, det var ju redan kört för den har ju S bestämt) och så får hon fortsätta på box juni-juli ut för att verkligen vara på den säkra sidan. Jag kan gå lite korta promenader och låta henne beta däremot, förutsatt att hon håller sig lugn och inte börjar skutta omkring.
Därefter en röntgen igen för att vara säkra och därefter ska jag kunna sätta igång henne.
Även om det är trist att det blir totalt 4 månaders boxvila så känns det riktigt bra, nu har jag en tidsplan att förhålla mig till. Och fy satan vilken tur jag har att inte fick benet avsparkat och att hon trots allt verkar må så bra och vara rätt harmonisk <3

Gällande Ice så rörde hon sig ÄNNU bättre idag och i samråd med veterinären så behåller vi dojorna på fram till återbesöket och drar bara ner på utevistelsen.

Känner mig plötsligt hoppfull och försiktigt optimisk. Det är en sak att få en fånghäst frisk men sen kommer det tuffaste - att hålla henne borta från återfall. Jag tror på hö året om och lite andra omständigheter. Men höet är den stora grejen.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar