Stall Vall

torsdag 19 maj 2016

Mera ridning!

Träningsvärken efter passet med Leon hann knappt gå över förrän Karin frågade om jag ville ta ett dressyrpass på Zia. Självklart ville jag det!
Fast inte helt utan viss osäkerhet. Vi har ju vår historia, Zeze o jag, de få ggr jag ridit på henne så har jag lyckats ramla av. Gick förvånansvärt bra och mitt hjärnspöke att hon skulle vara svårriden (för mig) får gå o lägga sig för stunden. Hon var inte heller lätt, drar gärna iväg åt ett annat håll om hon får en chans när det blir lite jobbigt och ryttaren inte har koll (hej Leon), men vi var inte så inkompatibla som jag fått för mig. Skumpigt var det däremot men det var jag förvarnad om, t o m i galoppen så kändes det som att jag satt några cm ovanför sadeln och fick anstränga mig för att komma ner. Hon är lyhörd för sitsen och det blev väldigt tydligt att när man orkar hålla ihop sig själv så gör hon det med. Det var bara det där med att orka då. Puh.

Starlight är så himla annorlunda mot både Zia o Leon, hon krullar ihop sig istället för att bli lång och sparkar bakut i protest eller ålar sig om man inte håller om ordentligt, hon sticker liksom aldrig åt ett annat håll. Det är verkligen skitkul att rida olika hästar, väldigt lärorikt.

Zia har blivit ett riktigt socialt gosedjur av att gå själv i hagen.
Kommer fram självmant och nästan ställer sig i knäet <3
 
Släppte ut och stallfixade i morse.
Sune har tydligen haft party i boxen inatt.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar