Stall Vall

söndag 15 maj 2016

Lika glad idag

Oh vad trevligt, Ice var lika positiv idag som igår. Ingen engångsföreteelse alltså.
Idag blev det ca 3 timmar i stallet och då ingår ingen hästmotion. Jag fattar inte vart jag klämt in ridning tidigare. Eller jo, när jag tänker efter så är det nog den tiden som läggs på att packa miljoner höpåsar. Med 3 konvalescenter så blir det mååånga individuella påsar. Hoppas Starlight får godkänt på att slippa linan nästa röntgen, då kan vi åtminstone lägga bort det meckiga hönätet.

Har börjat repa gräs till de skadade liven, gräsinvänjning påbörjad.
Det går rätt fort att få ihop en påse så man fattar att de trycker i sig en hel del
när de går på bete.
Blev en massageborstedag för dom och Starlight fick ha spiktäcke på sig, fick låna med det av Madde igår. Hon fick stå på stallgången så jag kunde ta av bandaget samtidigt så vet inte om det var för att hon var laddad för att hon inte var i boxen eller om täcket var störigt men hon var inte så avslappnad av det som förra gången. En kort stund gick fint men sen trampade hon runt så pass så jag tog av det. Hon har tidigare inte alls gillat massageborsten men nu var det bara skönt, det rasar av päls också så den har dubbel funktion. Bandaget är borttaget och istället kör jag med back on track-paddar och fleecelindor för att hjälpa cirkulationen och skydda mot eventuella ibonkningar. Blir intressant att se imorrn om hon är svullen i benet som hon blivit senaste gångerna hon fått stå olindad ett par timmar. Hoppas det ska räcka, då kan benen luftas samtidigt som hon står lös när jag är där. Har inte varit möjligt med förra bandaget som tagit en evighet att linda av o på.

Längtar längtar LÄNGTAR tills vi kan få galoppera igen.
För det ska vi!
/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar