Stall Vall

onsdag 11 maj 2016

Finnerödja

Det blev inte som vi hade planerat på Finnerödja. Skulle ju bli Sunes första clear round och Matilda och Zias första ritt ihop. Så blev det icke. Halt Sune. Jag, Zia och Görel åkte dock iväg och det blev en helt fantastisk dag ändå. Jösses vad jag saknat distansen. Mer än jag trodde. 2 år sedan sist och nu är jag liksom med igen. Så roligt!

Zia var het som en spis till en början. Men när vi kom ifatt en trevlig dalkulla och hennes fina arabkille som vi sedan red ihop med hela vägen lugnade hon ner sig. Första slingan red vi på i rätt bra och jämt tempo. Detta medförde dock att vi fick rida andra slingan mycket lugnare för att hålla minimitiden. Har ju aldrig ridit en CR med en häst som kan gå mycket längre, både Starlight och Zia red jag ju CR med när de var 5 år och startade sina distanskarriärer. Tanken var ju att Zia skulle guida runt Sune. 

Det var faktiskt inte helt lätt att rida så pass långsamt med en taggad och rutinerad Zia. Vi skrittade mycket sista slingan för att dra ner på tempot. Det blev 4 minuter över minimitiden och ännu en godkänd ritt. Helt fantastiskt!

Älskade fina bästa Zia! Och världens bästa groom och vän Görel!

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar