Stall Vall

måndag 23 maj 2016

8 veckor

Nu är dom borta. De höll sig kvar ganska länge men vips en dag häromveckan så tittade jag på min häst och insåg att nu är dom inte kvar. De fina starka musklerna. Kvar är en glad och pigg men kantig häst med konkav rumpa och svankande rygg. Inte vackert men hon är ändå vacker.

Dagarna efter skadan.


Drygt 3 veckor efter skadan.


8 veckor efter skadan.
Idag har Emil fyllt 10 år och vi har numera bara 2-siffriga barn, småbarnsåren är officiellt över. I lördags körde vi totalt kalaskaos med kompiskalas på fm, iväg på kalas hos kusin efter lunch och sen familjekalas hemma på kvällen. Svettigt men kul. Man blir lite socialt slut bara så söndagen var jag som en zombie, kände mig helt bakis.

Kalas i skolans gympasal, succé varje gång.
Smidigt och barnen roar sig själva.

Ett jättestort paket typ.
Innehöll en sittsäck i som släpas runt i olika rum i huset nu. Smidigt.
Tog en promenad till sandgropen på kvällen med Karin, Charlie och Zia, gött att komma ut och röra på sig. Saknar verkligen att inte ens få promenera med min hästar.


Zia är såå vacker! De hör verkligen ihop, Karin och hon <3
Förra året så blommade det bara på en gren på äppelträdet, i år gick det all in och passade på att slå ut helt på Emils födelsedag. Luktar helt fantastiskt och är bin och humlor överallt.

Med en av presenterna - ett eget kastspö!
Imorgon åker jag till Tranås för att jobba där några dagar och i helgen är det föreläsning med Ingrid Boström, en välmeriterad distansryttare som besöker klubben, och sen 40-årsfest på lördagkvällen så det kommer nog skrivas minimalt här denna veckan. Finns ju inte så mkt att skriva om heller med alla sjuklingar. Håll i a f alla tummar för att Sune får en bra prognos på Husaby på fredag när Karin åker dit. För allas skull, inte bara hans, så behöver han få komma igång igen. Det blir dyrt om han ska plocka av sig täcken i hagen hela dagarna av uttråkning.

Gonatt!

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar