Stall Vall

måndag 18 april 2016

Tre veckor

Kompade ut tidigare idag, Ice skulle bli skodd fram och låg inte i fas när Pär skodde de andra sist så hon fick en egen tid.

Vi passade på att få Starlights högra bakhov verkad också, sist räckte bara orken att stödja på vänster till att få av skon men nu fixade hon att stå en lite längre stund. Ringde veterinären idag och checkade av lite vad man skulle kunna förvänta sig i förbättring nu och hon tyckte det var bra att Starlight är rädd om sig. Så klart ska hon även bli rörligare och rörligare annars är det ju inte bra men som sagt så var det bra att hon tog det lugnt. Var skönt att se att hon hyfsat oberörd kunna stå och tynga på det under "tvång".
Efteråt lindade jag om bandaget och på råd från veterinär så kände jag igenom benet för att se om hon var svullen eller ömmade nånstans så man kunde misstänka lös benbit på irrväg. Kände inget särskilt och det var svårt att avgöra om det gjorde extra ont nånstans, hon är rädd om sig vilket inte är så konstigt men inte så hon känns så "aj som fan DÄR gör det jätteont".
Veterinären o jag bestämde iaf att jag ska försöka få en tid med en veterinär som har portabel röntgen nån gång nästa vecka för att få lite koll på läget. Fattade som att ser det bra ut så kanske hon slipper linan och får då alltså ligga ner om hon vill. Men det beror allt väldigt mkt på det.

Ser fortsatt fint ut på utsidan (pälsen har blivit lite ruggad och sned
uppe på benet (fr bandaget) så ingen skada där alltså.
Vissa dagar är tålamodet sämre än andra, idag vill jag bara att hon ska bli bra nuuu och så vill jag inte tänka på att hon kommer se alldeles omusklad och otränad ut när boxvilan är över :(

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar