Stall Vall

söndag 17 april 2016

Sune-skutt

Härligt å se ett blogginlägg från Karin igen! Inte för att jag inte har koll på henne, det har jag ju men blir lite väl enformigt här när bara jag skriver.

I onsdags körde Matilda och jag lite hoppning på Zia och Sune. Stor betoning på lite, det var premiär för Sune så vi höll oss till ett pluttkryss och sen avslutade Matilda med ett ca 65-70 cm räcke medan Sune skrittades av.

De som sett mig och Starlight hoppa vet vad jag är van vid - överdramatiska reaktioner och glädje om vartannat. Med Sune var det heeelt lugnt, trav trav hooopp, galopp galopp galopp hooopp.
Starlight är mer galopp galopp HINDER!!! tvärnit hopp. *ryttaren himlar med ögonen*

Däremot är Sune rätt bekväm av sig så jag kommer få jobba med framåtandan så det blir lite mer boing boing för oss :D


Vi hade inte bara hoppträning utan miljöträning också, alla barn och husdjur var med så det var livat överallt.

Kontrollerat kaos - inga barn eller djur på ridbanan under träning.
Förutom Saga som drog en repa tvärsöver ridbanan och in i
hinderförrådet. Svårt att bestämma över en katt.
 
Man blir ganska fyrkantig i säkerhetsväst.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar