Stall Vall

lördag 9 april 2016

Limbo

Enligt wictionary.org:

  1. (överfört) tillstånd av ovisshet och förväntan
    Bromma flygplats framtid hamnade i limbonär marken plötsligt ansågs vara bättre lämpad för bostäder än som landningsbana.
Ja, där är jag nu. Ovisshet och förväntan. Jag tror faktiskt Starlight kommer bli bra men jag vet inte. Ice kommer bli bra men kommer hon få fång igen? Måste hitta vettigt småbalshö till vintern. Styra upp saker liksom, blä.

Hemma på uppfarten står vår fina nya hästtransport som en ständig påminnelse om att jag inte har nån häst som får åka i den. Samtidigt som det finns tusen värre grejer som kunde hänt, så det är ett välfärdsproblem i allra högsta grad. 

Apropå såna problem så måste jag producera en ritning på husfasaderna där vi ska byta fönster, för bygglovets skull. Och så behöver jag och Andreas tänka till hur trädäcket ska se ut på framsidan.
Egentligen vill jag bara sova.

Som sagt, välfärdsproblem och inte ett dugg synd om mig. Men det hjälper så klart inte, är man depp så är man, oavsett om det finns värre grejer. This too shall pass.

Snälla häst, läk ihop till 100%

I förmiddags hade vi iaf träning för Anna, jag o Sune & Karin o Zia. Var väldigt omotiverad (läs: depp) i början men blev ett bra pass och Sune var duktig.

En annan kul överraskande grej i veckan var en namntävling jag skickat in bidrag till och vann. Jag tävlar aldrig men fick feeling och mailade in förslag på vad en ny tävlingsklass i distansritt ska heta. Den ska testas i år och sen utvärderas om den ska vara kvar.
Mitt förslag Tempoklass vann alltså så häromdagen fick jag ett presentkort på Interflora i brevlådan som tack.
Helt otippat och jättekul :)  

Nä, nu ska jag till Ica o köpa toapapper och tröstgodis (de är inte relaterade). 

/G

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar