Stall Vall

söndag 17 april 2016

Istället för tävling

Ja, idag skulle vi varit på första tävlingen för i år och förhoppningsvis blivit godkända och kvalat till Lag-SM så vi kanske kunde fått en plats där i höst. Men så blev det som bekant inte och det är ju lite trist men som med allt här i världen så är allting relativt.
Fick igår veta att en väns häst brutit benet i hagen i förrgår och fått avlivats på plats. Sorgligt, fruktansvärt och så oväntat så jag var tvungen att läsa några ggr innan det gick in.
Jag har ju hela tiden sagt att jag ändå är glad att det är en god prognos för Starlight och det kunde varit värre och nu känns det så mer än nånsin. Är så ledsen för deras skull och ödmjukt tacksam för att jag, hur det än går, har en häst som har något att läka.

Har t o m börjat tänka riktigt optimistiska scenarier för resten av året men hold your horse G, är ju bra om hon blir ohalt först. Det är hon inte i närheten av än.

Som substitut för oinfriade tävlingsdrömmar får jag kolla på bilder fr förra årets T80-debut på Laxåritten.
Foto: Sarah Fredriksson

Hon är så fantastiskt fin <3


Och Karin o Andreas var sånt perfekt groomteam!

Istället för tävling idag så övningsgroomade jag Sune när Karin o Matilda körde två varv på galoppvägen.
Han tog det cool...som med allt annat.

/G

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar