Stall Vall

söndag 3 april 2016

En vecka senare

Igår var det säsongspremiär i distansritt för många och det innebär många statusuppdateringar med glada tävlande. Gläds verkligen för allas godkända ritter men känns också vemodigt att det inte blir nån tävlingssäsong för oss. Och så får jag lite ångest, tänk om hon råkar ställa till läkningen, typ sparkar av benet mot boxväggen eller om en benflisa lossnat eller det läker fel och förstör nåt inne i henne.
Men så kommer jag till stallet och hon ser rätt nöjd ut med livet och stapplar fram bättre o bättre för varje dag och då känner jag att det kommer gå fint. Är bara ett väghinder just nu och i höst är vi helt igång igen och kanske t o m kan starta en T50 innan säsongen är slut. 

Känslorna svänger verkligen när man har skadade liv omkring sig.

Idag var det dags för omläggning av hennes bandage för första gången. Omslagen var helt fräscha så jag kunde linda upp allt och återanvända. Tog en hel evighet att linda upp 3 lager vadd, 4 gasbindor och 2 rullar vet wrap. Fick order av veterinären att rulla så hårt som möjligt för bästa stöd. Hårdare än hon gjort då S hade så ont när vi var inne på kliniken (fast i mina ögon var det hårt lindat). Nu var hon betydligt mer oberörd så jag kunde dra åt riktigt bra, tror jag, ingen expert direkt :S.

Till vänster är veterinärens lindning och till höger min, tror jag klarade det. Puuh.


Innedjuren <3

/G
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar