Stall Vall

onsdag 27 april 2016

Det går bra nu

Suck. Tre av fyra hästar ur funktion på Stall Vall. Vi hade en härlig tur på Brattforsheden hos Hanna i lördags. Ridvägarna är helt fanatiska där. Allt gick bra, Zia kändes stark och låg bara och rullade på. Sune kämpade på bra och så när vi skrittar i slutet av turen snubblar han till och går nästan ner på knä. Vi prövar att trava vidare och till en början syns ingenting men efter en stund börjar han halta. Och han haltar än, han är tom. sämre. Så istället för att rida Finnerödja har jag nu beställt tid på Husaby för hältutredning. Dubbelsuck. Jag orkar inte. Bara att göra men jag orkar verkligen inte. 

En massa tankar far genom huvudet, en massa dumma sådana också. Har jag tränat för hårt? Grundat för dåligt? Har han gjort sig nåt riktigt illa? Jag har ju inte haft samma tid och möjlighet att grunda lika mycket som med Zia. Men ändå. Jag tycker inte jag har tränat på för hårt. Olyckor händer. Men ändå. Tankarna snurrar.

Blir Zia och jag som startar Finnerödja, om inget annat oförutsett händer. Peppar peppar. Matilda vill inte tävla själv och det blir en bra mjukstart för mig och Zia. Har en tävlingsplan i huvudet så får vi se vad som händer.

/ Karin

1 kommentar:

  1. kom igen tjejen alla har vissa hästproblem nu så du är inte själv heja heja vi kämpar på kram på dig

    SvaraRadera