Stall Vall

söndag 10 april 2016

Bättre dag idag

Ja, idag var jag lite piggare och gladare, trots att jag la mig alldeles för sent igår p g a sträckläsning av ny bok som jag snart läst ut.

Vi hade tennistid bokad kl 10, var liksom på tiden att jag invigde tennisracket Andreas gav mig i julklapp...ehum.  Var rätt töligt att behöva ställa väckarklockan men riktigt skönt att komma iväg tillsammans hela familjen och när vi kom hem kände jag mig rätt peppad faktiskt.

Poserar lite 'rå.


Emil fick bestämma vilka som skulle spela, liten tröst för
crappy påsklov för hans del.


Det är nåt visst med tennis-domartorn när man är barn.
 
Svårt att få med A på bild.

På em stack jag iväg på en tur till galoppvägen med Sune för ett varv eller två. Han var på sitt allra bästa humör, knappt någon brallning bara lite tvärnitar och mindre kast åt sidan för läskiga saker i vägkanterna. Han vägrade däremot gå över diket till skogen mot galoppvägen så efter en längre diskussion hoppade jag av och ledde honom över. Hade begränsat med tid på mig och eftersom diskussionen snodde en del av den (och även mentalt för S) så blev det bara ett varv runt även om han absolut kändes ok att ta ett till med.

Mitt mål var att rida honom så rakriktad som möjligt och max 18 km/h och det var svårt. Han vill gärna springa och titta till vänster och det jobbade vi mkt med på träningen igår så jag fortsatte på det spåret idag. Är svårare ute i skogen eftersom det finns så mkt att titta på där men ibland fick vi till det. Hastigheten hamnade runt 20-21 km/h i galoppen utan att det kändes så fort så den kommer vi successivt sänka ju starkare han blir, finns inte riktigt ork i bakdelen för det än. Eller så är det jag som inte kan, hur som så jobbar vi vidare på det.

Svettigt idag.

Sist jag red honom ute var ett varv runt sandgropen i onsdags kväll. Då var det mörkt så jag fick ha pannlampa och han var så galet taggad så det var Sune överallt. Skutt, hopp och brallningar.
Inte så trevligt när han flyger i luften rätt vad det är. Idag var han cool men framåt, underbar.

Men det bästa med honom är nästan när man ska hämta i hagen. Idag var han allra längst ner så jag inte ens såg honom, jag ropade några ggr och gick längre o längre ner tills jag slut fick syn på honom, Ropar igen och då lyfter han på huvudet, tittar på mig och GASAR järnet. Människa!!! Jag kommer! Zia hakade så klart på när hon insåg vad som hände och så drog dom förbi mig och rätt in i vindskyddshagen, bara att gå dit och hämta. Sociala Sune <3


Hoho, kommer du eller?


/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar