Stall Vall

söndag 27 mars 2016

Upplyftande!

Jag är bra seg den här helgen alltså och gårdagens misslyckade broddurplockande gjorde mig inte piggare. Med omotiverade släpande fötter åkte jag till stallet i förmiddags och hasade mig bort till ridbanan med Starlight...och hade ett supernice ridpass!
Hon är så cool och odramatisk nu (för att vara hon...), det är inte en sån big deal när jag ber henne ändra sig. Blev många serpentiner, volter i bågarna och en del skänkelvikningar och vi fick inte galoppera förrän vi kunde trava avslappnat i arbetstrav. Brukar säga att hon vill galoppera istället för att trava men inser att det gäller även mig. Är ju lättare att galoppera istället för att sitta ner i traven och studsa runt på en spänd studsboll så vi har kanske hamnat i ett moment 22.
Men det var inte ett problem idag, springigt ibland ja, men inte ett problem. Och galoppen, oh my, den var så härlig.
Började med vänster och när vi gjorde snett igenom för att bryta av och byta varv så lyckades vi på första försöket att rida hela diagonalen och bryta av vid bokstaven. Inte några meter innan med en irriterad spark utan galopp heeela vägen fram och sen övergång till trav.
Wohoo vad glad jag blev!

Högergaloppen var lite kämpigare men ändå inte så det blev något drama. Jobbade in oss på en liten volt och sen ut igen och det fixade hon finfint och då klarade vi att köra galopp snett igenom med avbrott vid bokstaven även i det varvet. Hon är en dröm <3
(jag kanske inte skriver det när vi varit i ridhuset nästa gång)

Efter stallet åkte jag hem o käka lunch och sen åkte jag och barnen till Mix. Blev en liten skrittrunda bara, Olivia känner sig inte riktigt bekväm med att trava ute i det fria när det blåser. Snart ska vi nog ta oss iväg till en ridbana så hon kan ta ett riktigt ridpass och lära känna honom bättre.



/G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar