Stall Vall

fredag 4 mars 2016

Trav trav trav

Haft en skön halvledig dag med familjen (egentligen helledig men någon timme på morgonen blev visst fyra). Barnen har sportlov så vi sportade bort med bilen hela vägen till Pizza Huts lunchbuffé och sen in till centrum där Olivia o jag testade Megabio, helfrän bio på 7 min där det känns som att man åker berg-o dalbana på riktigt. Slutligen köpte Emil en tv-spelsfigur och sen åkte vi hem. Får inte bli för aktivt.

Jag pep iaf iväg till stallet och testade ridbanan med Starlight och trots en hel del snö så gick det riktigt bra trots att vi inte har snösulor. Hon fick bara trava och det var nyttigt på alla sätt o vis. Mentalt t ex, var inte svårt alls att hålla traven eftersom galopp var helt raderat ur mitt huvud för stunden. Sitsmässigt för mig, ska börja jobba mkt mer med arbetstraven nu, hon känns såå rätt när jag sitter med rätt.

Hon är så fin min lilla hästkärlek. Skitig men fin. Syns verkligen vart täcket sitter på henne, benen är helt gulbruna av halmpelletsen.

/G
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar