Stall Vall

söndag 6 mars 2016

Inte lika läskig

Utsläppsdags imorse igen men den här gången var Olivia med så då gick stallfixet blixtsnabbt. Var lättare att få i Ice medicinen när man var två också. Sprutan är så långsmal så när man fått in den i munnen så är det rätt svårt att nå toppen och trycka till så pastan åker ut. Är man själv så hinner hon slänga till med huvudet och vips så ligger 2/3 på stallgången. Men inte idag inte.

Olivia borstade länge o noga medan jag mockade och när Ice kom in i boxen igen så rullade hon sig ännu noggrannare än hon var borstad så hon såg ut som en spånkanin. I do not know vad det är för något men hon såg ut som en iaf.

Efter mockningen så tog jag med Sune till ridbanan på något småsvaga ben. Kanske det här med unghästridning inte är något för mig ändå. Han flamsade runt en del på vägen dit så det lugnade väl inte nerverna direkt men på't bara. Det började mkt bra, han var lugn vid uppsittningen och reste sig inte den här gången. Puh. Överlag var han mycket trevligare idag men fortfarande pigg och brallade en del. Jag fokuserade på att hålla honom i trav, framåt men inte för hastigt. Sune ville helst galoppera så det var en utmaning att hålla igen utan att störa för mkt i munnen. Svårt, jag blir nojig. Ville inte paja honom. Lärt sig bocka har han gjort också så det gäller att vara med och parera men efter ett tag så coolade han ner sig och vi kunde ta oss fram med lite mer flow. Galopperade ett par ggr i båda varven, kändes bra men det var en del nerv och han kändes inte pålitlig och då blir jag tyvärr lätt i rumpan istället för att sitta tungt i sadeln. Men over all så var det ett roligare pass och jag vet att det är för att han vilat rätt mkt den här veckan som gjort honom så stökig så ingen skugga över lillkillen. Det kommer bli bra detta.

Medan jag red så fixade Olivia höpåsarna sen lånade vi Charlie och tog med honom och Starlight på en pulsande promenad i lillskogen i 50 minuter.

Vår låtsashund, eller bonushund kanske.
Äh, vi älskar'n iaf. Helt underbar <3


Ligga ner och försöka gräväta fram en trädrot.
Ambitiös...
 
Mamma, mamma...mamma! Kolla, kolla vad TOMT det är!


Olivia inte helt nöjd med avverkningen de gjort i lillskogen.
Håller med.


Charlie har ett hål som han alltid dyker ner i på promenaden.
Undrar vad det är för stackars djur som bor där i?

Riktigt fin helg har det varit, obokad fast fullt upp ändå. Hann iaf sova en stund på soffan förut som tur var.

/G



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar