Stall Vall

fredag 25 mars 2016

Hurra hurra hurraaaa!!

Idag fyller Karin år, hela 31 st, hurra för dig min underbara vän <3
Vi firade henne genom en långfredagsritt på 19,4 km i 2,20 h, mycket mysigt. Fast det visar inte riktigt bilden nedan då kanske haha. Matilda är verkligen tillbaka med stormsteg och det finns roliga planer för säsongen. Sune och Karin ska tillsammans med Zia och Matilda starta en CR på Finnerödjaritten och sen kommer förmodligen jag och Matilda testa den nya tävlingsformen i distansritt som ska provköras i år. Vi är rätt taggade måste jag säga.




Ice blev genomborstad så det låg en halv ponny på stallgången sen.
Nu har det försvunnit så mycket is och snö så det är dags att skruva ur brodden. Hurra! Det är lättare sagt än gjort däremot så jag hoppas på hjälp från Karin och Oskar, själv är jag helt värdelös, har inte rätta knycket alls. Ska bli underbart att få känna på Starlights gång när broddarna är borta, hon behöver sitt glidmoment.

Nåt helt annat, hade världscup-sändningen i hopp/dressyr på i bakgrunden förut och råkade höra att Patrik Kittel fyller 40 i år. Lika gammal som mig alltså. Min verklighetsuppfattning får mig helt klart att tro att jag är yngre än vad jag är för jag var helt säker på att han var flera år äldre. Hoppsan.

Imorrn ska jag inbilla mig att jag och Starlight kommer se lika samspelta ut på ridbanan som Kittel och Co. Med eller utan broddar.

Glad påsk!

/G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar