Stall Vall

lördag 27 februari 2016

Vilken träningsvecka!

Vet inte vad som hände den här veckan men fick ihop riktigt bra träning faktiskt. Saknar egentligen bara ett längre skrittpass men annars riktigt bra.
I torsdags hann jag helt enkelt inte med träning så det blev bara stallfix men Husaby-besöket gick så pass fort för oss båda så vi kunde åka hem vid lunch. Medan Karin och Olivia sov i bilen så kom jag på snilleblixten att jag självklart ska åka till ridhuset med Starlight när jag kommer hem. Bland det segaste med det är ju att koppla på släpet och greja och det jobbet skulle ju redan vara klart när vi kom hem.

Blev så till mig så jag nästan väckte Karin men eftersom jag till o från faktiskt har lite impulskontroll så lät jag bli. Stackaren behöver ju sova. Jag med, var så trött så trött och tänkte näästan väcka henne iaf för att byta förare men innan vi hann komma till nåt bra ställe så vaknade hon och var mkt positiv när jag pitchade förslaget om ridhusträning och då blev jag så pigg så jag inte behövde sova längre.

Vi släppte av Olivia hemma, åkte till stallet och packade ur hästarna, packade in sadlar o sånt och lastade nya hästar. Starlight var inte närheten lika rädd för nedre delen den här gången och medan vi skrittade fram så höll ägarnas dotter på att ställa upp 2 hinder som hon senare skulle hoppa så då passade jag på att skutta lite. Går ju inte att låta bli när det står framme och de var nog inte högre än 50 cm. Annars så ja, lite mer fokuserad var hon väl men vi har långt kvar till avslappnad dressyrhäst. De få stunder hon verkligen släppte och lät mig komma ner i sadeln var härliga men annars var det svårt att få till ett skönt gung. Lättridning är betydligt trevligare. Jag inser att jag måste ta ett helt pass i blandad trav och INGEN galopp. Arbetstrav är så laddat för henne just nu, hon försöker galoppera nästan hela tiden. Men jag tror på oss, this to shall pass!

Idag har det däremot var friluftsträning med Vintercup-deltävling på hemmaplan igen. Denna gång med mina egna häst och med sadel. Oj så mkt roligare det blev. Vi red den långa rundan tillsammans med Birgit och Shakir och den var ca 30 km och vi var ute ca 3h. Bra träning för Starlight då Shakir inte alltid ville gå fram så hon fick ta täten och det är inte alltid hon är villig att göra det när polaren är skrajsen. Men det gick för det mesta ganska bra och utan för mkt övertalning.
Hon var supertrevlig att rida och hennes galopp är ju underbar, oj vad hon kan galoppera långsamt nu. Nu blir det faktiskt 3 dagars vila för måndag-tisdag jobbar jag i Tranås. Sen är det på't igen.


Fint vi har det!
Karin och Sune red den korta slingan så vi sågs inte förrän
i stallet efteråt.


Passade på att byta några broddar när Pär ändå var här.
Dessa är alltså sen 10/2, 2,5 vecka gamla alltså.
Det är inte riktigt klokt vad hon sliter på dom alltså.
Imorrn har jag sovmorgon och tänker vakna av mig själv, utan larm, och ska inte ha några förkylningskänningar. Så det så.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar