Stall Vall

söndag 7 februari 2016

Vilken kväll!

Nä det var inte för att det var melodifestival, den var bara på i bakgrunden medan Olivia kollade.

Nä, med vilken kväll menar jag middagen vi hade ihop, Karin, jag och Frida (som lånade Zia). Vi pratade om allt möjligt inom distansridning och fick inspiration, träningstips och hade allmänt kul. Kunde ha pratat på hela natten, dök alltid upp nåt nytt ämne att babbla om. Älskar såna träffar!

Ett av träningstipsen tror jag kommer vara jäkligt nyttigt för mig och Starlight även inom dressyren så när dojorna är på så ska jag ut och testa. Ska bli såå spännande och se om jag tror rätt.

Imorgon går vi in i apans år enligt kineserna så idag är sista dagen att hinna städa för från midnatt ska det vara rent och nybäddat så inte turen vänder i dörren. Allt som ger mig en förevändning att ta tag i städningen är bra så jag har hållit mig till detta senaste åren. Och eftersom jag har det gick riktigt jäkla bra så är det väl lika bra att köra på, vem vet om det kan ha med det att göra ;)


Först frukost (har redan inhalerat mackorna medan jag skrivit) sen tvätta, släpa fram spisen o göra rent bakom, städa kylen, bilen osv. Sen blire stallet med Olli. Ridbanan bör funka tror vi så Starlight får tömköras idag.

Och hurra, första dan på en vecka utan ont i halsen!

Ha en skön söndag.

/G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar