Stall Vall

torsdag 11 februari 2016

No blogging, no news

Inga nyheter är goda nyheter brukar det ju heta. Men vetti sjutton om det stämmer. I mitt fall handlar mitt dåliga bloggande just nu om brist på energi. Känner att jag inte har nåt att skriva och det jag skriver blir bara neggigt. Jag är så galet trött och vill bara sova. Är stressad över hästarnas bristande träning och har ständigt dåligt samvete. Min kropp har börjat säga ifrån och jag tror faktiskt jag inte står så jättelångt ifrån den där otäcka väggen som många har gått in i. Det funkar inte att distansträna 2 hästar i kombination med att vara småbarnsförälder. Inte för mig i alla fall. Jag vill göra det bra, inte halvdant. Jag har känt såhär ett bra tag men bara skjutit bort det och försökt igen. Jag vill ju så väldans gärna och har haft svårt att ta in att det nog inte funkar. Nåt som Oskar och min mamma sett länge. Men hos mig har inte poletten trillat ända ner förrän nu. Jag har fått tillbaka min migrän som jag knappt haft sista åren och det var tillslut detta som fick mig att vakna till.

Fastän jag kan se att det inte är konstigt att jag inte orkar så är det skitjobbigt och jag känner mig dålig. Jag borde kunna, bara att bita ihop och köra på. Men det gör inte det. Måste stoppa innan jag kraschar. Märker hur jag vill hålla ett försvarstal, försöka förklarar orimligheten i att ibland komma in från stallet runt 23.30 och sedan inte få så många timmars sömn då Arvid sällan sover en hel natt. Och hur... men jag behöver ju inte förklara. Kanske för mig själv. Men inte för nån annan. Jag har jämfört mig mycket med andra distansryttare och hur de får ihop det. Men många har ju inte barn och dessutom ett batteri av medryttare. Och det fåniga är ju att jag inte ens nån tävlingsryttare och kommer aldrig bli. Jag tävlar för att det är kul och för att genomföra. Men nu har det inte ens känts kul. Har bara jagat minuter och kilometer. Inte ridit bara för att det är roligt.

Så vad göra? Jag har lagt ner Zias tävlingssäsong och funderar på lite olika lösningar kring henne. Jag ska fokusera på att grundträna Sune och förhoppningsvis komma ut på nån CR tillsammans i sommar. Vi får se hur det blir. Fokus kommer vara att ha roligt. Tävla kommer i andra hand.

/ Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar