Stall Vall

lördag 6 februari 2016

Nice try

Hm vart var vi nånstans? Jo just det, Starlight är genomknådad, vaccinerad och fit for fight. Förutom att hon tappat en baksko. Det klonkade redan i måndags och dagen efter så hade den slurpat av i hagen. De skos om på onsdag så ingen större idé att försöka få hit hovslagaren innan dess men drygt att vi kom av oss.
Igår åkte vi till ridhuset iaf, ville att hon skulle jogga igenom kroppen. Speciellt efter att ha fått ET-genomkörning nyligen. Gick sådär bra, spänd som sjutton och kunde inte låta bli att hålla koll på en stor vit häst som var därinne samtidigt som oss. Högersidan var svårare att komma åt men inte lika svår som på förrförra träningen och det blev hyfsat ok på slutet. 


I onsdags blev det en promenad med Sune medan Olivia skrittade barbacka på Ice.


Jag fattar verkligen inte hur Starlight lyckats få den här fläcken?

Idag var det vintercupens 3:e deltävling och den hölls i våra trakter med start vi sandgropen. Förra året var Starlight behandlad för kotledsinflammationen så då red jag Zia på samma deltävling, då nockade hon mig på näsan. I år har Starlight en sko för lite så jag fick låna Zia igen. Karin promenerade med Sune och eftersom Zias sadel är iväg på omstoppning så tänkte jag att barbacka var en bra idé, vi ska ju liksom bara skritta.

Nu är Zias rygg formad som en cylinder så minsta oväntad rörelse är lika med hög risk för avramling. Vilket hände redan på väg till sandgropen. Floff så låg jag på backen och Zia stod snällt still och väntade på att jag skulle resa mig igen.
Sen var hon rätt dryg resten av slingan. Vi blev rätt uttråkade efter över en timmes promenerande/skrittande så vi vände hemåt, lämnade hästarna i hagen (totalt blev det två timmars promenad) och gick i mål hästlösa och på egen begäran utgångna. Var roligare att mingla med distansfolket :D.

Nästa deltävling är faktiskt ute hos oss igen, om två veckor. Då ska vi banne mej vara med all the way! 

/G





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar