Stall Vall

torsdag 18 februari 2016

Ååh vad det är svååårt

Det är skitjääälasvårt å rida. Iaf rakt o rätt och iordning. Speciellt på pigg häst som just nu är "rädd" för nedre delen av ridhuset och sin egen skugga och som byter päls. Jag som ville sitta och räkna takten och få till mjuka följsamma övergångar. För att överhuvudtaget kunna göra övergångar så behöver man rida i olika gångarter och jämfotahoppsasteg blandat med gunghästgalopp istället för att trava som folk räknas inte. Vi är så jäääkla långt ifrån en dressyrstart just nu så det finns inte. Kan vårhelvetet komma nu så ridbanan blir ridbar tack. Måste få in fler dressyrpass inom fyra väggar/staket.

Höll faktiskt på att ramla av idag, inte när hon tjohejade utan vid avtravningen. Såg sin skugga och kastade sig åt sidan samtidigt som hon tvärnitade, var såå nära men lyckades klämma mig fast och balansera mig rätt. Onödigt Starlight,onödigt!

Ice har mått bra hela tiden men har senaste dagarna ätit riktigt dåligt. Hon är pigg och (glad, vill jag skriva men det vore en överdrift även i friskt tillstånd) så jag tror fasen hon är deppig. I samråd med veterinären så har vi plockat bort metacamet ifall det irriterar i magen. Håll tummarna för att det inte blir nytt fånganfall nu.

/G
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar